Meelespea kingihooajaks, et jõulukingitused jõuaks koostööpartneritele ja töötajate jõulupeole
Firma jõulukingituste tellimisega võib tegeleda nii viimasel hetkel detsembris, aga ka juba suvel. Kogenenud tellijad on kindlasti omal nahal tunda saanud, miks valida neist just viimane variant – kallis kiirtransport (appi, ökokatastroof!) piiratud valik, kallimad hinnad, hilinevad kullerid ja enda närvid on vaid mõned märksõnad, miks viimasel hetkel tellimist vältida tasuks. Jah, meil on olnud ka teistpidi projekte, kus peale kiiret organiseerimist on õnnestunud saada ka veel detsembrikuus sellised lahendused nagu vaja, aga ütleme ausalt, see on puhas õnnemäng ja eritellimused sel puhul enam kõne alla ei tule.
Kui soovid realiseerida kogu jõulukingituste potentsiaali, säästa raha, keskkonda ja iseennast, siis järgi järgmiseid samme:
-
Parim aeg kingituste tellimiseks on hiljemalt septembris. Siis ei ole jõudnud tooted ladudest otsa saada ja on rahulikult aega sobivaim kontseptsioon välja mõelda.
-
Leppige oma otsustajateringis kokku soovitud kingituste kogus, eesmärk ja teile sobiv eelarve. Nii hoiad kokku oma aega ja jõuame üheskoos kiiresti sobiva lahenduseni. Eesmärgi kaardistamine võib tunduda esialgu võõras, kuid jõulukingitused võivad aidata kaasa nii ühtse meeskonnatunnetuse loomisel kui klientidega suhete soojendamisel.
-
Meie juurest saad tellida AINULT keskkonnasõbralikke tooteid. See ei ole lihtsalt meie üks tootesari ja me ei telli samaaegselt mõttetuid plastiktooteid, nii nagu enamus reklaamkingituste ettevõtteid seda teevad. Keskkonnasõbralik tegutsemine on meie ettevõtte alustala ja selle osas järeleandmisi me ei tee.
-
Näidiste tellimine ei ole mingi probleem. Nii saad olla kindel, et toode on Sulle sobiv. Küll aga ei soovi me seda teha kiirtranspordi arvelt, sest keskkonna mõttes ei ole see aktsepteeritav. Seega palun varu natuke aega, et saaksime näidised tellida koos muu kaubaga ning vältida lennutranspordi kasutamist.
-
Meil on palju tooteid ja lahendusi, mida kodulehelt ei leia. Ka siis kui kõik tundub nähtud-tehtud, küsi julgelt erilahendusi ja las me üllatame Sind!
- Meie anname omalt poolt tõesti kõik, et leiaksime parima lahenduse ja õigeks tähtajaks. Näiteks oleme ummikute tõttu kaupa käinud toimetamas tõuksiga ning sõitnud öösel lennujaama, et klient kingitused lennule kaasa saaks võtta. Kuigi ülimalt agarad, ei ole me kahjuks võlurid ja eilseks kingitusi tarnida ei suuda. Seega kui vahel on vaja teha järeleandmisi, siis palun tea, et me ei anna kergekäeliselt alla.
Kui valid oma kingitused välja kataloogist, ei soovi erilis pakendeid ja kogused ei ole suured, siis on sobilik aeg kingituste tellimiseks oktoobri kuu jooksul. Siis on kena ajavaru ja jõuame ootamatuste korral ilusasti reageerida. Suuremate eritellimuse korral tuleks kindlasti alustada tellimisega suve teises pooles, aga oleme jõulukingitusi otsinud ja juba jaanuaris.
Tavaolukorras trükime/tikime/graveerime tooted tihtipeale nädala jooksul. Küll aga oleme enne jõule oodanud trükijärjekorras vahel ka kolm-neli nädalat
Üldjuhul ei aksepteeri tehased (eriti kiiremal ajal) broneeringuid ja kehtib kes ees sel kingitused reegel.
Meie klassikaline tarneaeg on üldjuhul u 2 nädalat.
Küll aga kehtivad jõulueelsel perioodil pisut teised reeglid, või õigem on öelda, et hoopiski reeglid puuduvad. Tihtipeale on viivitused nii laost kauba väljastamisega ja transpordifirmas kauba sorteerimisega. Suure töömahu tõttu on kullerite töö häiritud (eriti kui õues möllab lumetorm) ja trükikojas on pikemad järjekorrad. Tavatellimuste puhul võiks jõuluhooajal arvestada 3-4 nädalaga.
Lisaks Sulle ja mulle, toimetab iga tellimuse kallal veel ka disainer, trükkal, laos pakkijad, transpordifirma, tehas koos oma kõikide lülidega ja kullerid. Seepärast ongi hea varuda aega, et kui ükskõik milline lüli, näiteks kulleri auto või hoopiski tohutu lumesadu tekitavad ootamatu olukorra, siis ei tekiks sellest suurt probleemi.
Tavalistel tellimustel üldjuhul mitte. Küll aga on kõrghooajal tekkinud probleeme nii kullerfirma jaotuskeskustes, kulleritel endal, rääkimata tehastest, kes vahel ei tule lihtsalt enam tööde mahuga õigeaegselt toime.
Eritellimusel tooted on kahte tüüpi. Ühed on need, mis on küll kataloogis valikus olemas, kuid mis valmistatakse ja trükitakse vastavalt tellimusele, nagu näiteks sokid ja sissekootud trükiga saunalinad.
Teised on sellised tooted, mida hakkame nullist disainima, kujundama ja tootma. Eritellimusel toodete minimaalsed kogused olenevad tootest ja on tavaliselt 100, 300 või 500 tk.
Selliste toodete puhul tuleb arvestada, et koos transpordiga on tihtipeale tarneajaks 45-90 päeva olenevalt tootest ja seda hetkest kui on leitud toode, kinnitatud näidis, tehtud disain jne. Kogu protsessi jaoks võiks seega arvestada 2-4 kuud.
Tihtipeale on Euroopa ladudes tooteid tuhandetes, kuid kuna samast laos tellivad mitmete riikide ettevõtted, võivad paari suure tellimuse korral laod ootamatult tühjaks saada. Lisaks proovivad tehased üha enam vältida ülejääkide tekkimist ning tooteid toodetakse vähem. Seega kui oled leidnud sobiva toote, soovitame kindlasti esimesel võimalusel tellimus vormistada, sest vahel on tundide küsimus, millal keegi ette jõuab.
Siis hakkame tegutsema, esimesel võimalusel ja selgitame välja, millised võimalused veel on. Alla ühe nädala ei ole üldjuhul midagi võimalik teha, aga kui asendame trüki/graveeringu näiteks logokleebisega pakendil, siis hoiame sellega tohutult aega kokku.
On suur tõenäosus, et pead olema valmis tegema järeleandmisi soovitud toote omadustes ja mudelis, kuid vähe on neid soove, mille puhul me midagi enam teha ei saaks.
“Miks lõpetuseks selline pilt? See on hea stiilinäide meie tööst, kuidas äraunustatud tellimuse tõttu sai kaupa tellitud isegi vahetult enne võistlustulle astumist, otse hobuse seljast. See on vaid üks seikadest, mida aastate jooksul kogenud oleme. Kuid üks on kindel – jõulud tulevad igal aastal väikse üllatusena. Ootame juba väääga seda ühest küljest hullumeelset, kuid teisalt mõnusat saginat täis aega, et saaksime kõik soovid täide viia!”
Teele ja Johanna